Yrkesfag

Innhold

  • Yrkesfag
  • Facebook-kampanje for å nå foreldre

Facebook-kampanje for å nå foreldre

Foreldre vil at barna deres skal ta trygge utdanningsvalg. Men kan de nok til å gi de beste rådene? Lina (14) og Sunniva (15) griller mødrene sine i gameshowet "Forspranget"!

WorldSkills Norway har igangsatt en Facebook-kampanje som i hovedsak retter seg mot foreldre til ungdomsskoleelever, som skal spre kunnskap om yrkesfag.

- Foreldre ønsker å gi tenåringene sine fordeler, og ungdommene har hørt siden starten at de må få seg en god CV, jobb og bolig. Det er tre ting som ikke alltid er like enkle å få til. Budskapene i vår Facebook-kampanje er at yrkesfag gir deg et forsprang, men vil ta opp forskjellige temaer som øker kunnskapen om, og anseelsen til, yrkesfag hos foreldrene, sier sekretariatsleder Elisabeth Lange i WorldSkills Norway.

Les også brosjyren "10 grunner til å velge yrkesfag"

- Vi vet at foreldrene har en stor påvirkning på ungdommers valg av utdanning. I kampanjen yrkesfagenes år 2018 har vi vektlagt de unge i mange av våre andre aktiviteter, så derfor føltes det riktig å la høstens Facebook-kampanje fokusere mer på foreldrene.

Kampanjen starter 6. september og varer 6 uker fremover. Hver uke lanseres en ny video på Facebook hvor ungdom tester sine foreldre i deres kunnskap om yrkesfag. For de som besøker yrkesfag.no er det mulig å se alle 6 filmer allerede nå:

Se filmene fra gameshowet Forspranget her.